Der røyk Hekken …

 

Det blei ein effektiv dag idag, og nå e eg så sliten at eg nesten ikkje klara å løfta den iskalda te kjeften. Men bare nesten. Eg hadde planer om å gjør ein del idag, og fikk for så vidt gjort mye. Bare ikkje det eg hadde tenkt å gjør.

Eg skulle egentlig fortsette med å vaske huset utvendig. Siden det virkelig trengs.

Men … Så stod plutselig vaskekosten innerst i garasjen. Bak alt anna eg har trødd inn. Typisk … Eg greip heller fatt i ein spade som stod lika innenfor, og gikk laus på beddet ved oppkjørselen.

Der va det på høy tid å snu moldå litt, luka vekk det versta ugraset og dra av et saftig moselag.

 

Når eg holdt på med detta fant eg raskt ut at hekken va nåke i vegen. Eit beist av ein hekk. Ikkje va den fin heller. Eg tok ein sjefsavgjørelse og gikk amok med hekksaksa, og klippa den ned til bunns.

Det va fanken meg finare etterpå, når den va skamklipt, enn når den sprika te alle kanter i sin fulle prakt.

Litt av poenget med ein hekk, tenke i hvert fall eg, det e at den ska væra fin å se på samtidig som den e funksjonell. Denna hekken va ingen av delene.

Det e nett som det faktumet at noen menn kler å vær skalla.

Denna hekken kledde å vær klippa til bunns. I mårå får eg se om eg får nappa resten opp med røttene.

Eg har ein infernalsk god plan. Men, eg seie ingenting før eg vett om den funka …

 

Nå e det lørdagskos i heimen … Ha ein vidunderlig kveld, Folkens …

tada …

4 kommentarer
    1. Tja, ei span-set festa til ein lastebil, er forsåvidt ein grei metode, men eg trur eg ville gått for ein “steinbjønn” og jekketalje.
      Vonar du ikkje gjer som meg, og riv ned heile muren 😂.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg