Denna seinsumar kvelden, når eg oppdaga Yuma Sun …

//Innlegg i samarbeid med Yuma Sun

 

Eg satt i sofaen her ein kveld, når det tikka inn ein melding i innboksen.. Det va fra ein kar eg traff i sumar, på kulturhelg arrangementet te Aibel..

Gitaristen te Yuma Sun..

Ett band så eg aldri hadde høyrt om før, og absolutt ikkje hadde nåke formeining om kor va plassert, sånn sjangermessigt.. Så når Darude sin Sandstorm runga øve høytalerane, som intro musikk.. Så stod eg og den faste trubaduren på arrangementet å lurte litt på ka i all verden så kom nå..

De va på ein måte ikkje akkurat kledd som nåke techno band, dei her karane i Yuma Sun..

 

Men når technoen stilna og bandet sette igang med første sang, så va det bare oppover bakke resten av konserten.. Og for ein start på showet det va.. Eg meina sangen hette “Give me fever”, og man blei bare dratt inn i ett suggerande rocke inferno av dimensjonar..

Og derifra og ut så va ivertfall eg solgt..

Det e sånne opplevelsar så for musikk elskerar bare e heilt fantastiske.. Når man ikkje har nåke som helst forventningar te ka så komme, og blir blåst av banen av ett sinnsykt samspilt band.. Med ett djevelsk driv og trøkk fra start te slutt..

 

Man ligge totalt utslitt borti ett hjørna av lokalet, itte den eine sangen itte den andre har massert øyrekanalane te det ugjenkjenneliga..

Rockefoten dirra av melkesyrå, så strømme som strie bekkar i beinmuskulaturen.. Og stemmen e hes som stemmen te ei innrøykt bordellmamma, itte man har sunget med på refrengene..

Scene showet va absolutt fabelaktig med ein vokalist så ose av karisma og selvsikkerhet, der han jumpa ner av scenen..  Og tar seg ein runde rundt i teltet, ruslande på bordene..

Gitaristen trylle fram dei fetaste gitar riffene, uten at man føle å ha høyrt det før.. Ja, heila bandet levere så det holde, man merke at detta e ett band så trives live..

 

Det e alternativ dommedagsrock krydra med glimt av country trøkk.. Det e som om Nick Cave og Jace Everett har vært donor, og Kaiser Orchestra har båret “barnet” fram..

Denna seinsumar kvelden når eg oppdaga Yuma Sun, den va som ein åpenbaring..

Og nå fekk eg jaggu meg ein melding fra gitaristen..

Så lurte på om eg kunne promotera konserten deiras på Flytten Pub 2 Juledag, og gjerna kjøra ein liten konkurranse med å lodda ut 2 billettar ..

2 billettar og ei 7″ vinyl plata.. Jaja, alle så forhåndsbestille billettar får forsåvidt ei 7″ vinyl plata..

 

Og som dåkke ser, så kunne eg jo sjølsagt det.. Eg trengte ikkje akkurat å bli bedt 2 ganger om å gjør det, for å sei det mildt.. Eg har absolutt ingen problemer med å anbefala detta bandet, for folk så ønske seg ein live opptreden uten like..

Men ska man lodda ut 2 billettar te Yuma Sun konsert 2 Juledag, på Flytten Pub.. Så må man jo ha ett spørsmål.. Og det blir som følger..

 

Ka hette det nyaste albumet te Yuma Sun  ??

 

Enkelt og greit… Skriv svaret enten her på bloggen, eller på Facebook sidå.. Og du e med i trekningå av 2 billettar te konserten 2 Juledag, på Flytten Pub..

 

Eg tenke me tar trekning i løpet av kvelden, 1 Juledag..

E du redd for å ikkje få billett, kan man og bare trykka på banneret under eller ved siden av artikkelen og bestilla der..

Eg ska ivertfall på denna konserten.. Det e sikkert så banken, komme du og??

 

=D =D

 

 

//Innlegg i samarbeid med Yuma Sun

7 kommentarer
    1. De så han øve sa. 🙂 Syns bare de e så kjekt med konkurranse og Flytten har eg kje vore vore på siden forje årtusen, eller tiår gjerna. Så de kunne vore kjekt itte gammalt. Å med nytt å høyra på og, heilt topp! N n

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg