Dansa Fandango på ein Halvråten tamp

Mini’en og Litlajentå.. Ein søndagsmorgen.. =D .. Mini’en klara ikkje å slutta å le.. Koffår lese du unna her.. 

Så va det blitt søndag igjen.. Ein søndag som alle andre søndager, eller helgedager for den slags skyld.. Man blir vekka av ett par småtroll som vil stå opp, se barne-tv og ha mat.. Sjølsagt itte de gjerna har sneket seg inn i midten, og holdt et haraball uten like.. Man prøve gjerna å overse de og heller få nåken ekstra minuttar te med søvn..

Men itte dei designerte 30 cm ute på vingen i vår eminente 180 cm brede seng, har blitt te 15 cm.. Så blir man lei av å balansera på kanten av stupet, og står heller opp..

Man komme te ett punkt kor man skjønne at å slumra inn igjen nå, det kan fort bli fatalt.. Å balansera legemet på det allerede begrensa området man har te rådighet, kan i verste fall vær småskummelt.. Når man då blir avspist med halvparten, seie det seg sjøl at ein bitteliten blund kombinert med “maks uflaks”..

 

” Det e som å dansa fandango på ein halvråten tamp, øve Lysefjorden.. Det kan gå begge veier..

 

Så istedet slenge man beinå ut av sengå, og prestere å trø på ein liten haug med leker som ett av trollå har dratt med.. Sjølsagt sånne kvasse som skjære seg inn i fotsålen, og man hoppe te som om man har trødd på glødande kull.. I hoppet kjøre man den vonda tånå rett i veggen, og man ser allerede stjernehimmelen komma mot seg..

Gudhjølpe meg.. “Maks Uflaks” kan eg snart adoptera som mellomnavn..

Eg slapp ut et “Lite” skrik og Kånå spratt opp i sengå, som eit troll fra den berømta eskå.. Tjera vena meg.. Nå hadde man vekka Alvedronningå for tidlig, som fresande lurte på ka i helsikke som foregikk.. Eg va igjen igang med ein fullblods regndans, ihvertfall så godt som det lar seg gjera, mellom sengå og veggen..

 

” Kidsa hadde fått latterkrampe og lå og vrei seg i sengå.. Kånå kikka mismodig på meg før hu rista på hovudet, sa ett eller anna om idiotiske mannfolk, før hu stupte ner på plassen sin igjen..

 

Eg hinka ut av soverommet med to smålurvete småtroll, som fortsatt rista litt av latter, på slep.. Eg skrudde på barne-tv, slengte på ein kaffikopp og fant litt Cowboy frokost te Kidsa..

Enten så komme det detta te å bli ei laaaang dag, i uflaksens tegn..

Eller så kan eg vær så heldig at eg har brukt opp uflaksen for idag, og at herifra og ut.. Så går det bare oppover.. La oss for guds skyld håpa på det sista.. Eg trur ikkje eg tåla fleire smeller idag.. Ihvertfall ikkje på den vonda tånå..

Kanksje eg sko spraya ett godt lag med byggeskum rundt den..? .. Då ville den garantert vært trygg..

 

Jaja.. Ha ein strålande Søndagsmorgen folkens.. Det kjeme seg her og..

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg