Balsam for Sjelå..

Du hendelse… Denna koppen som smake meir som svartsvidd bek, enn kaffi.. Den va fader meg alikavel nåke så inni granskauen god, itte litt sortering av varer og lignande.. Eg stakk på jobb litt ekstra tidlig idag for sikkerhets skyld, ikkje fordi eg forventa så enorme mengder med gods.. Sjøl om det va ei heilt normal uka før julahelgå, sånn at folk og bedrifter kunne bestilla heilt te siste nikk..

Men meir fordi eg ikkje kunna komma meg kjapt nok på jobb.. Itte 3-4 dagar med julabesøk, julaselskap og lignande..

Då e det jaggu meg som balsam for sjelå å lura seg ut dørene før fuglane fise, kjøra opp på jobb og gjera litt hederlig innsats, før man finne seg ein kopp kaffi.. Det e det nærmaste man komme paradis, for ein utsleten massebarnspappa som har gitt alt for kidsa, dei her dagane.. Det å slippa ein Mini som ligge 2 cm fra øyra ditt, og gaula – Ska me stå opp NÅÅÅÅÅÅ !!???.. 

 

” Herreguud.. Eg kan ikkje forstå at eg gikk å styrte på i tidligare år, for å gjerna higra te meg litt romjulsfri..

 

Men for all del, me har jo ikkje alltids vært massebarnsforeldre.. Eingang så hadde me gjerna bare 2 små heima, og gjerna Eldsteguten som eg har fra før.. Og ihvertfall ikkje ein Mini som spinne rundt i sengå, som ein Lemen på leit itte nåken å leka med.. Det blir jo jaggu meg ikkje bedre med den fjotten heller, bare annerledes.. Der han styrte på og gjerna bare pludra og kauka på, i sine tidlige år.. Så har det gått over te sånn infernalsk mølamas, om å få stå opp, se på tv eller andre idiotiske ting som me foreldre godt kunne venta ein halv time – time på.. Før han gjerna hadde satt igang..

Men, ungar tar ikkje sånne hensyn.. De e nåken utspekulerte småtroll som hensynsløst drive sine skaperar fra forstanden.. Så snart de får muligheten..

Og spesielt på sånne helligdags morgenar, kor man har kommen seg altfor seint i seng, i truå på at kidsa sove litt ekstra neste morgen.. Nåke de sjølsagt uten unntak nesten aldri gjør.. Så ende man opp med å gå på ein smell av store dimensjonar, og må i nærmast komatøs tilstand sjangla opp i stuå eller kjøkken.. For å tilfredstilla dissa djevelske skapningane sine forskjellige krav og behov..

 

” Men, tjera vena meg.. Ka e det eg sitte her å trur at eg e, som klaga meg huden full..!!?? .. Eg har jo putta meg sjøl i denna posisjonen, sammen med Kånå..

Meir eller mindre frivillig..

 

Gudhjølpe meg.. Eg e jo fullt klar over det.. Men alikavel, så kan ingen kan ta fra meg min triumferande lykkefølelse, av å sitta her på jobb..

Istedet for å vara heima med ein spinnvill flokk med ungar..

Og ei småsint, hissige men stort sett snill Kåna.. Nei, den herlige tilstanden ska eg jaggu meg nyta te det fulla, heila ukå..

Så det så..

Mens Kånå e heima å nyte litt “romjulsfri”

 

Ha ein strålande Onsdag, folkens.. ??????

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg