Bakedag, kaffe kos og Allsang på morgenen …

Arkiv bilde fra forrige helg, når det og ble baka kakemenn. (og damer) (og Griser) (og osv, osv)

 

Idag ska det bakes kakemenn. Kånå satte ein deig igår, så nå e det ingen vei tebake. Det e jo Flokken som masa om detta her bakeri greiene, men eg har lært nå at det e eg som sitte igjen med jobben, etter deiras ti-femten minutt med bidrag …

Men, det e heilt greit. Eg kosa meg med slike sysler eg. Så lenge Kånå tar ansvaret for ovnen, for med min hukommelse ville det blitt mange brente kakemenn, om eg skulle gjort det …

Skjønt, først må vel resten av heimen våkna, for her oppe i stugo e det bare eg og Mini’en som sitte. Me stod opp klokkå ni. Det e for så vidt ein epoke skiftende endring her i heimen, det at Mini’en endelig sove litt lengre om morgenen.

For nå e det nesten slutt på det å bli vekka klokkå seks, av ein krabat som virkelig e klar for dagen, når ingen andre e det …

 

Ein anna ting som har forandra seg, det la eg merke til idag, for guten satte ikkje barne-tv på når me kom opp. Mens eg mekka meg ein kopp kaffe, satte Mini’en seg i sofaen med i-paden. Eg tenkte at han sikkert så på nåke barne-tv greier der, siden tv’en fikk stå i fred.

Eg kan vel ikkje anna enn innrømma, at eg spratt himmelhøgt opp fra sofaen. Etter ei litå stund. Fordi ein liten krabat har fått seg ein ny favoritt aktivitet.

For, før eg spratt te himmels satt eg å surfa på nettet i fred og fordragelighet, mens guten satt ved siden av meg, med sånne store øyretelefoner på seg. Plutselig, så kauka han te, skikkelig super høyt – Jeg er hjemme alene, hjemme i karantene … etc etc …

Tjera vena meg … Flaks for han, så hadde eg nettopp satt kaffi koppen på bordet. Ellers kunne detta gått hardt utover både laptop og meg sjøl …

 

Når sjokket hadde lagt seg, så måtte eg jo kikka øve skulderen min, for å sjekka ka guten styra med. Joda, då e det Spotify som har blitt den nya greiå, og då som eg virkelig fikk erfara, med påfølgende synging … Foreløpig, så ska eg ikkje melda han på Norske Talenter …

Men, guten har heilt klart bedre potensial enn sin far … Godt å se at guten har fått nåken gode gener fra si kjære mor …

Så her har det gått i allsang fra guten med Hjemme i karantene, Nå koser vi oss og lignende … Eg måtte for så vidt setta foten ned, når eg høyrte han begynte på Haugenstua av Herman Flesvig …

Det e ikkje det at den e så steikje fæl, men han trenge gjerna ikkje å kunna den utenat … Sånn egentlig …

 

Så slik har morgenen fortont seg her hos Familien Vandrende Kaos … Det stundar mot jul, og eg kjenne eg begynne å gleda meg litt …

Lesa Snøsøsteren med dei to små … Bake julekaker … Pynta litt te jul … Kanskje dukka Rampe-Nissen opp i Desember !?! …

 

Det e jo første søndag i advent også idag, så et lys ska tennast … Det blir kos …

 

Så, enkelt og greit … Ha ein absolutt fabelaktig søndag, Folkens …

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg