Bad Moms – Ein skrekkfilm for Middels late Fedre…

badmoms

Igår sette eg på ein film itte at Flokken va kommen seg te sengs.. Det va egentlig ett heilt tilfeldig filmvalg, men itte å ha sett ein del hardbarka action filmar i det sista..

Så tenkte eg for Kånå si skyld at eg sko setta på ein komedie, gjerna ein sånn litt crazykomedie sak..

“Og valget falt ned på Bad Moms..

Eg tenkte for meg sjøl før filmen sette igang, at detta sikkert va nåke i samme duren som Bad Teacher..

Ein slags oppfølgar på ein måte.. Så handla om ei skikkelig halvslakk mor så fikk ein åpenbaring når det nærma seg slutten, og enda opp med å leva lykkelig i alle sine dager..

Itte å ha gått ifra doprøykande mamma, te å bli strøkets dydsmønster..

 

Men det va det jo ikkje i det heila tatt.. Det tok jo heilt av bare itte nåken minuttar og når Kånå til og med la laptopen sin te sides, for å følga med begynte eg å ana ugler i mosen..

Det minna meir om ei pliktoppfyllande mor så allerede va strøkets dydsmønster, så rett og slett tok ein tur øve på “The Dark Side” enn det eg nevnte ovanføre..

Og når Kånå sin latter ittekvart så filmen skred fram, nesten begynte å bli lika rå så han der gangsteren Kevin spille av på Tv’en..

For å skremma bandittane i Home Alone, begynte eg virkelig å få litt kalde føtter..

“Ahhh hahahah.. haha.. You Filthy Animal… ”

Det va jo ikkje akkurat oppskriften te å gi fanken i husarbeid, levering av ungar og lignande eg trudde denna filmen sko handla om..

Og når maen te den eina “Bad Moms’en” røyk på hovudet ut av huset, kjente eg ett iskaldt gufs susa bakante nakken og forbi øyrene…

 

Å prøva å skifta film nå ville vært så å forsøka å ta sjokoladen fra Kånå, når hu va gravid.. Ellår smøra seg inn med krem dandert med tuttifrutti strø og gå naken gjennom ein kannibal leir..

“Rett og slett livsfarligt..

Så eg prøvde bare å spela med og le når Kånå lo, ein latter så forsåvidt va lika nervøs så Kånå sin va frydefull..

“Ha ha ha… Hu e jo ikkje sanne hu der, ellår ka ? … Ler Kånå spørrande..

“eh.. he he.. Nei, hu e jo ikkje det.. Men e jo bare sånn så skjer på film vettu.. hø hø… Svara eg, med ein lite overbevisande latter..

 

Kånå bare kikka med ett merkelig blikk på meg, og alle alarmer i hovudet gjekk av på ein gang…

Gudhjølpe meg… Det har bare skjedd ein gang før, når eg trudde eg hadde spjæra opp bunaden hennas.. Og lå i sengå itte leggetid og venta på at Kånå sko gå inn i garderoben sin å finna det ut..

Fordi eg ikkje hadde turt å sei det te hu, og heller skreiv det i ett blogginnlegg.. Men så va det bare Darth Vader kappen te Eldstemann eg hadde ødelagt…

 

Men filmen blei bare verre og verre.. Eg sko heller sett Arachnophobia 10 ganger på rad, enn å fortsetta å sjå på detta.. Og eg e pisseredd edderkoppar..

Men når de for ut på byen fordi den eina “Bad Moms” damå, måtte ha seg litt… Øh .. “ild i Torvå” .. Så fant eg forsåvidt litt roen, for hu va jo såpassa ute av “trening”, at den eine karen itte den andre stakk småskremt fra åstedet..

Heilt te DEN forbaska flotte karen fra kakesalget tidligare i filmen sjølsagt dukka opp på nattklubben, og eg igjen va tebake i skrekkfilm sjangeren…

Hu blei jo forført og kurtisert av denna karen sin ufattelige sjarm, og endte opp med full klinings i sofaen.. Og Kånå satt med siklande munn og stjerner i augene borte i hjørna sitt, totalt konsentrert om det så foregikk på skjermen.. Mens hu slapp ut ett lengtande sukk..

Herreguuud.. Nå e det gått for langt, tenkte eg…

 

Eg vurderte å gå på vaskerommet å skru av jordfeilbrytaren, for å simulera ett strømbrudd.. Så eg kunne få slutt på denna torturen av ein film..

Men eg tenkte med meg sjøl, at så dum e ikkje Kånå at hu ikkje ville forstått koffår eg hadde lurt meg ut på vaskerommet.. Ka i all verden sko eg der ute liksom.. Vaska kler?? … Jojo..

Så eg blei sittande, vel vitande om at eg meir eller mindre hadde satt på den sjølvaste “Hellige gral” for mødre, med litt øve gjennomsnittet irritasjon øvefor ein mildt småslapp ektemann i heimen..

 

Det va kun ein ting å gjør, for å få såpassa med plusspoeng før kvelden va omme, så Kånå ikkje kjente seg for mye igjen i filmen..

“Så eg gjekk alikavel ut på vaskerommet..

Henta klærnå så lå inne i tørketrommelen, tok resten så hang på tørkestativet ner og rusla tilsynelatande ubekymra inn i stuå.. Og sette meg foran stuebordet og begynte å bretta kler..

Det gjekk nåken minuttar før Kånå fekk det med seg.. Men reaksjone på min kaldt kalkulerande plan lot ikkje venta på seg..

Hu kikka på meg med ett perplekst blikk, nett som om hu såg syner..

“Altså, det blir ikkje nåke på deg ikveld altså.. Ungane har vært heilt koko idag, og eg e dødssliten.. Sa hu, ganske så kvasst men mest forvirra..

“Tjera vena meg, kan eg ikkje gjera litt husarbeid uten at du ska tro eg har ein skjult agenda, heller nå.. Svara eg, så tilforlatelig så muligt..

 

Hu snudde seg tebake mot skjermen, men eg kjente hu sendte meg nåken blikk i nakken.. Men det blei hverken varmt eller kaldt..

Stuntet hadde tydligvis gjort susen, og når filmen va slutt.. Så slukka me lysene, rydda vekk litt digg så ikkje Flokken starta lørdagsmorgen på sukkerrush og gjekk å la oss..

Eg la meg på putå og pusta letta ut, mens Kånå pussa tennå.. Nå fekk eg jaggu meg lesa meg litt opp på filmane før eg sette de på, tenkte eg for meg sjøl mens Jon Blund kom snikande inn fra oven…

 

Kånå lå og snuste litt på mobilen på sitt sedvanliga vis, og eg hadde nesten sovna..

Når Kånå med fløyelsmyk stemme spør…

“Du blei vel ikkje engstelige for at eg sko finna på nåke sånt så dei galne mødrene i filmen vel, siå du plutselig begynte å bretta klær..??

Men eg sov sjølsagt så ein stein, og høyrte ikkje ett ord av ka hu sa…

Hverken meir eller mindre… ;D

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg