Arbeidslyst, kom til meg …


Jada masa … Eg ska snart begynna å jobba. Må bare få litt varm væska innabords og finna igjen eit lite snev av arbeidslyst først.

Det e jaggu meg fortærande, altså. Når man sette seg ned med morgenkaffien og den der forbaska jekketrallå bare står der og skrike itte å bli brukt.

Eg skjønne fanken ikkje ka den masa så inni granskauen itte, heller. Det e ikkje den som ska heim te fira steingalne ungar og ei småsint, ilter men stort sett snill Kåna.

Det ska eg.

Og eg har det absolutt ikkje travelt med slikt.

Sjøl om man ikkje har så mye å gjør på jobb idag, så e det viktig å spe ut det lille man har, slik at det vare heile dagen.

Man får jo ikkje diplom for å komma tidlig heim, på ein måte, bare endå litt meir arbeid. Sånn egentlig.

Kånå e nåke irritert også. Eg har forsømt mine plikter i julå. Hu måtte rydda kjøkkenet igår. Ikkje minst, så slo mine planer om ein selvmåkende gårdsplass feil.

Det forbaska regnet har ikkje kommen ennå. Kan ikkje stola på nåkenting. Kanskje aller minst seg sjøl.

Typisk …

Nei … Eg får vel hoppa i det, og jobba litt. Kaffien har blitt kald …

Goe dagen, Folkens … Lag den så flott som bare du kan 😀😀👍

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg