Lagt grunnlaget For et par Dager i Bodå …

 

Fant ein liten klassiker fra arkivet, som også handla litt om tid. Muligens på et litt anna vis. Men, eg huske den episoden ennå som om den va igår.

Det va mange edderkopper i Boden, på den tiden …

 



 

Enten så har eg kjørt gjennom ein tidsmaskin på vei te jobb, ellerr så har eg bare gått på ein smell. Men feil vei. Altså ein smell med positivt fortegn. Alt etter kossen man ser på saken.

For itte å ha kava meg ut av sengå, i nåke som må ha vært komatøs tilstand.

Fått på meg arbeids klær, stappa hovudet unna springen for å nåkenlunde komma ut av dvalen og e for så vidt klar te å kjøra på jobb.

 

Så finne eg ikkje nøklane te lastebilen.

Blir “litt” stressa. Fordi klokkå e jo kvart over sju.

Eg vekke halva huset mens ein jakt som Harrison Ford hadde misunt pågår. For kvinnfolket eg fant te å hjelpa meg. Hu løp rundt i bare trusa.

Fatter’n flyr lavt rundt i heimen å finne alt han har leita itte i ett heilt år, men som overhodet ikkje e av interesse nå.

 

Eg får kjeft av hu i truså som ikkje fatte at eg ikkje klara å læra meg ein enkel sak. Nemlig å legga saker og ting klart kvelden i for veien.

Treffe ein søvndrukken åtte åring på loftet som har høstferie og egentlig burde ha sovet litt te, men som har blitt vekka av ein velvoksen elefant, som løp opp og ned trappene. Med vernesko på.

Eg komme plutselig på at eg kjørte jo heim den nye sofaen te svogeren min på lørdag.

 

For så å hasta heim for å se Liverpool kampen. Og la då nøklene på pc pulten. Lagra den informasjonen alt for langt bak i hjernebarken, slik at det ble glemt til mandags morgen.

 

Fatter’n stupe ned trappene å passere ei snurren geipa i bare trusa igjen, med ein mini Frode hengande i armen. Alt anna enn smørblid. Det lot uttrykket i andletet hennas fjerna all tvil om.

Eg forstår at her har eg nok lagt grunnlaget for et par dagar i bodå, før uka jaggu meg har begynt.

Når eg runda hjørna på huset så tenke eg at det va nå fryktelig mørkt idag !?

Og når eg parkere på jobb og kikke på klokkå.

Så e den bare null seks ti … !!???

 

Omtrent bare femti minutt for tidlig oppmøte …

 

Guulp …

 

 

3 kommentarer
    1. Kjenner meg litt igjen i denne historien. Ikke å vase bort nøkler, de finner jeg ikke uansett, da kona har dem i jakkelommen.
      Men å fly rundt og rekke alle ting på morgenen for til slutt stille på jobb noen timer fortidlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg