Forbaskade Sosemikkel, altså … 

 

Når eg hadde rygga meg inntil rampen hos en bedrift idag, å jogga lettbeint inn dørene. Så fikk eg ein velkomst av sjeldent kaliber. Han eine som jobba der kom løpende imot meg, å lurte på om eg hadde sett Side om Side i helgå.

Detta e den samme bedriften kor eg regelrett fikk sjokk ein gang for noen år siden.

Når eg kikka i ryggekameraet og såg konturene av ein edderkopp nede på bakken. Etter eg hadde rygga ned til rammpen. Eit svært beist av ein edderkopp. Detta måtte minst vær ein slik Australsk Huntsman edderkopp. Slike som eter mus.

Gudhjølpe meg og Herrens Hærskare …

 

Eg ringte sporenstreks inn for å informera karane på gulvet der inne. Og meddelte sjølsagt at eg ikkje rørte meg ut av lastebilhyttå, før nåken hadde tatt knekken på monsteret. Det får fanken meg væra måte på ka sjanser man ska ta på jobb.

Eg lurte jo litt på kossen et slikt krapyl hadde kommen seg til Norge.

Men, detta e jo ein bedrift som mottar varer fra alle verdens hjørner, så den kunne jo lett ha lurt seg med i en palle, fra The Land Down Under. Ingenting e umulig, og alt kan vær tilfelle.

Mitt fantasifulle sinn har stort sett ingen grenser, og grenseportaler fanger neppe opp slike blindpassasjerer.

 

Itte ei litå stund, så ringe de tilbake til meg fra bedriften, og kunne lattermildt beroliga meg med at det va ingen fare på ferde. Løvetannen va mest sannsynlig død som ei sild, og vil neppe ty te angrep, om eg kom ut.

Herreguuuud.

Det va jo på kanten te å vær litt flaut. Men, siden den gangen har eg nærmast fått høyra det kvar gang eg komme innom.

Men … Ikkje så høgt og gale som idag. Når fyren som kom løpande mot meg, og nesten ikkje hadde klart å venta til mandagen kom. Når eg gjerna stakk innom med litt varer.

Forbaskade sosemikkel, altså …

 

Har du ikkje fått med deg hendelsen i Side om Side, som det e snakk om, så kan du se den her – Jonas får sjokk … 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Nei takk, den episoden vil eg ikkje sjå opp att 😱
      Den der “løvetanna” likna fælt på ein stor edderkopp, så eg har full forståelse for at du ikkje ville gå ut av bilen…😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg